علی کالا

اصول انتخاب کاغذ دیواری

مقالات

21 ژوئن 2022 386 بازدید
علی کالا
کاغذ دیواری

اصول انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یک پوشش تزئینی است که برای دیوارهای داخلی خانه ها، ادارات، هتل ها و … استفاده می شود و از اقلام مهم و کلیدی طراحی داخلی به شمار می رود.

این نوع پوشش بصورت رول فروخته می شود و بوسیله چسب مخصوص این کار روی دیوارها چسبانده می شود. در گذشته کاغذ دیواریها محدود بود ولی با گذشت زمان تنوع خیلی بیشتری در طرح و رنگ پیدا کرد به طوریکه امروزه انواع مدلهای کاغذ دیواری با جنس های مختلف و قابل شستشو تهیه می شود.

در این مقاله سعی داریم اصول انتخاب کاغذ دیواری برای منزل و یا محل کار را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ

– با توجه به اینکه کاغذ دیواریها در طرحها و رنگها و بافت های متفاوت تولید می شوند می توانند نظر بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کنند.

خصوصا افرادی که از سادگی دیوارها خسته می شوند و می خواهند طرحی روی دیوارها وجود داشته باشد یا از تنوع بافت و رنگ در دیوارها لذت می برند می توانند از کاغذ در منزل یا محل کار بهره ببرند.

– اجرای کاغذ دیواری برای یک آپارتمان حدودا صد متری یک روز زمان می برد و این خیلی سریعتر از رنگ کردن دیوارهای همین متراژ آپارتمان است پس سرعت عمل در این کار برای افرادی که عجله دارند بسیار مزیت بزرگی است.

– رنگ آمیزی با رنگ روغن یا برخی رنگهای اکریلیک دارای بوی زیادی است و تا چندین روز از بین نمی رود پس برای افرادیکه در منزل سکونت دارند و می خواهند تغییراتی در دکوراسیون بدهند و دیوارها را زیبا کنند انتخاب بهتر استفاده از کاغذدیواری است که بویی نداشته و سریعا می توان اثاثیه را در جای خود قرار داد.

– برای دیوارهایی که ترک دارند یا دارای پستی و بلندی و عیوب هستند کاغذ دیواری گزینه بسیار مناسبی است زیرا برای نقاشی حتما باید این ایرادات رفع شود ولی در استفاده از کاغذ این عیوب دیوار پنهان شده و دیده نمی شود.

ضمنا دیوارهایی که ترک دارند بعد از ترمیم دیوار و رنگ آمیزی ممکن است باز هم از همان مکان ترک بخورند زیرا ساختمانها هر ساله دارای نشست جزئی می باشند و این امر ترکها را بیشتر می کند که اگر با کاغذ پوشانده شوند ترکها دیده نمی شوند.

مقاله پیشنهادی: وان حمام چی خوبه؟ 

کاغذ دیواری- رولی

نکات انتخاب کاغذ دیواری برای منزل

1- رنگی که انتخاب می کنیم باید با وسایل منزل هماهنگ بوده تا زیبایی خانه را دوچندان کند.

2- اگر فردی هستید که تنوع طلب هستید طرحهای شلوغ و خاص را انتخاب نکنید و از طرحهای ساده بهره ببرید که از مد نمی افتند و برایتان خسته کننده نمی شود زیرا طرح های خاص و شلوغ شما را خسته می کنند و مجبورید مجددا دست به تغییر کاغذ دیواری بزنید.

3- استفاده از کاغذ دیواریهای شلوغ و ساده در کنار هم بسیار زیبا می شود. مثلا بخش هایی از خانه نظیر دیوار پشت تلویزیون (TV wall) که معمولا در همه خانه ها نقطه کانونی است بهتر است از کاغذ دیواری طرحدار استفاده کرده و سایر دیوارها را ساده کار کنید تا زیبایی و جلوه بیشتری داشته باشد.

4- کاغذ دیواری با طرحهای راه راه و عمودی سقف و دیوارها را بلندتر نشان می دهد و به بزرگی فضا کمک می کند.

5- کاغذدیواری با نقوش تیز و هندسی و شکسته انرژی فضا را بیشتر می کنند و پویایی و هیجان به فضا می بخشند.

پس اگر فردی هستید که آرامش بیشتر برایتان مدنظر است از این طرحها استفاده نکنید.

6- طرحهای کمرنگ و کوچک با رنگهای ملایم برای افرادی که نیاز به آرامش در فضا دارند یا برای اتاق خواب انتخاب بهتری است.

7- طرحهای افقی باعث می شود خطای دید ایجاد شده و فضا وسیع تر به نظر بیاید ولی عیب آن این است که در فضاهایی که سقف کوتاه است این خطها سبب کوتاهتر دیده شدن سقف می شوند پس برای سقفهای بلند انتخاب بهتری است.

8- رنگهای آبی و سبز در فضای اتاقها حس خنکی و تازگی را القاء می کنند فقط باید بسیار ملایم باشند تا از کوچکتر دیده شدن فضا خودداری شود. این رنگها برای اتاق خواب بسیار مناسب هستند.

9- استفاده از رنگهای گرم باعث می شود صمیمیت بیشتری در فضا ایجاد شود پس برای اتاق پذیرایی انتخاب مناسبی است زیرا در مهمانی ها گرمی و حس خودمانی بودن را بیشتر القا می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله تجهیزات بهداشتی ساختمان را مطالعه نمایید. 

کاغذ دیواری- مدرن

10- در فضاهای کوچک بهتر است از رنگهای روشن استفاده شود تا از تنگ شدن یا گرفتگی فضا جلوگیری شود.

11- از مهمترین نکات این است که در هنگام انتخاب کاغذدیواری به رنگ کف پوشها دقت نمایید. اگر کفپوش ساده است می توانید از طرحهای شلوغ هم استفاده کنید ولی اگر کفپوش دارای طرح است هرگز کاغذ دیواری طرحدار انتخاب نکنید زیرا باعث آشفتگی فضا و نازیبا شدن منزل می شود.

12- در اتاق هایی که پنجره ندارند یا نور کمی از آنها به داخل ساطع می شود بهتر است از رنگهایی استفاده کنید که نور را منعکس کند و اتاق را روشن تر نشان بدهد.

13- برای دیوارهای راهرو و راه پله به دلیل زوایای زیاد و شکستگی های فراوان کاغذدیواری طرح دار توصیه نمی شود و کاغذ دیواری ساده یا راه راه انتخاب بهتری است.

14- در منازل بزرگ برای انتخاب کاغذ دیواری دست بازتری دارید و می توانید طبق سلیقه و دکوراسیون مورد علاقه خود دست به انتخاب بزنید ولی در منازل کوچک انتخاب نادرست کاغذ می تواند فضا را برای شما خسته کننده یا دلگیر کند و از انتخاب خود پس از مدتی پشیمان شوید.

15- کاغذ دیواری باید با سبک دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد مثلا اگر از سبک کلاسیک در منزل خود استفاده کرده اید کاغذدیواری نباید ساده و مدرن باشد و بالعکس. در دکوراسیون مدرن کاغذ دیواری ساده و در دکوراسیون کلاسیک کاغذ دیواری پر زرق و برق و گلدار جلوه بهتری دارند.

16- در انتخاب کاغذ دیواری همچنین می توانید از مشورت فروشنده کمک گرفته و از آلبوم هایی که در دسترس آنها قرار دارد نمونه های کار شده را مشاهده کرده و انتخاب بهتر را انجام دهید.

فروشگاه علی کالا

فروشگاه علی کالا به صورت عمده محصولات کالای ساختمانی و تجهیزات ساختمانی را به فروش می رساند و با سابقه ی طولانی که دارد محصولات را با کیفیت بالا عرضه می کند. 

فروشگاه علی کالا زمینه را برای مشتریان و فروشندگان فراهم می کند تا میزان ضرر و زیان در زمینه ی فروش و خرید را به حداقل برساند. 

همچنین مشتریانی که وقت کافی جهت تحقیق برای خرید بهترین محصول را ندارند فروشگاه علی کالا  این امکان را برای شما فراهم می کند تا بهترین خرید را داشته باشید. 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *