علی کالا
علی کالا
دیزاین تراس و بالکن - فروشگاه علی کالا

برای دیزاین تراس و بالکن به چه لوازمی نیاز داریم ؟

بالکن و تراس در خانه اگر به درستی دیزاین شود نه تنها موجب ایجاد حس لذت و آرامش برای اعضای خانه می شود بلکه در ساختمان هایی که تراس آن رو به کوچه یا خیابان های اطراف است موجب نوازش چشمان هر بیننده ای شده و به ساختمان شما جلوه ای زیبا می بخشد .

حال باید ببینیم برای دیزاین تراس و بالکن به چه لوازمی نیاز داریم ؟ فروشگاه علی کالا شما را به مطالعه این مقاله جذاب دعوت می نماید .

لوازم مورد نیاز جهت دیزاین تراس و بالکن :

اولین نکته ای که برای دیزاین تراس و بالکن باید در نظر بگیریم مساحت تراس است . تراس خانه شما می تواند از یک متر در یک متر مربع تا بیش از 10 متر مربع باشد .

پس برای تهیه لوازم بالکن و تراس باید ابتدا مساحت را در نظر بگیریم . ما در اینجا فرض می کنیم تراس یا بالکن شما فضایی در حدود 2 متر در 3 متر مربع است یعنی در کل 6 مترمربع . حال می خواهیم برای تراس 6 متری لوازم مورد نیاز را تهیه کنیم :

میز و صندلی :

بسته به اینکه فضای شما چقدر است می توانید سایز میز و صندلی را افزایش یا کاهش دهید ولی معمولا میز و صندلی های کوچک و حتی تاشو می تواند بهترین گزینه برای تراس و بالکن باشد .

نوع تاشو آن بهتر است چرا که در هنگامی که نیازی به آنها ندارید می توانید جمعشان کنید تا محیط بازتری در تراس داشته باشید .

پیشنهاد می کنیم مقاله اصول انتخاب کاغذ دیواری را از دست ندهید. 

دیزاین تراس و بالکن - صندلی در بالکن

استفاده از کفپوش مناسب :

کفپوش تراس ها اغلب از سنگ یا سرامیک است ولی برای دیزاین و زیباتر کردن آن می توانید از متریالی نظیر چمن مصنوعی ، ترموود ، سنگ های تزئینی و چوب استفاده کنید . برخی افراد نیز با فرش و قالیچه تراس و بالکن را می پوشانند که ایده بدی نیست .

استفاده از گیاهان طبیعی :

گلدان های گل و گیاه جزء جدایی ناپذیر یک تراس و بالکن باید باشد چرا که علاوه بر زیبایی ظاهری که به داخل و خارج ساختمان می دهد موجب تصفیه هوا و ایجاد حس شادابی در محیط می شود .

شما بعد از یک کار روزانه پر مشغله می توانید با یک فنجان چای یا قهوه خستگی خود را در بالکن رویایی خود از تن به در کنید .

استفاده از نورپردازی مناسب و ریسه های نورانی :

نورپردازی بالکن بایستی به درستی انجام شود و قسمتی از بالکن تاریک نماند . ریسه های نورانی که امروزه انواع آن در بازار یافت می شود نیز می تواند فضای بالکن و تراس شما را در شب رویایی کند . این ریسه ها مثل ستاره های چشمک زن چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند .

مقاله پیشنهادی: معرفی ابزار و تجهیزات ساختمانی

دیزاین تراس و بالکن - ریسه نور

باربیکیو :

یک باربیکیوی کوچک و جمع جور در کنار تراس و بالکن برای هر خانواده ای واجب است پس لذت خوردن غذاهای کبابی در روزهای تعطیل را از دست ندهید .

در ساخت برخی خانه ها در تراس باربیکیوی دیواری با دودکش از قبل ساخته شده ولی برای دیگر تراس ها که فاقد باربیکیو هستند می توانید از باربیکیوهایی که در بازار در سایزهای مختلف است با توجه به مساحت بالکن و تراس خود یکی را بخرید .

شلف های دیواری :

به دلیل محدود بودن فضای بالکن بهتر است از شلف های دیواری برای گذاشتن گلدان ها استفاده کنید .

به این ترتیب با زیباتر کردن دیوار تراس بوسیله گلدان جایی از زمین هم برای این کار اشغال نشده است . با توجه به ترکیب رنگ و نوع سبک تراس می توانید از گلدان های رنگی یا تک رنگ استفاده کنید .

کوسن مبل یا صندلی :

اغلب صندلی هایی که در تراس استفاده می شوند از نوع چوبی یا فلزی هستند که در هنگام نشستن طولانی مدت فرد را دچار کمردرد می کنند . برای راحت تر بودن می توانید از کوسن های زیبا و رنگی برای این منظور استفاده کنید .

استفاده از آب نما :

گوش سپردن به صدای شر شر آب همواره برای انسان آرامش بخش بوده و هست . با توجه به مساحت تراس خود می توانید از اندازه مناسبی از آب نما برای ایجاد حس آرامش در تراس خود استفاده کنید .

این آب نماها از سایز کوچک رومیزی تا سایزهای بزرگ تولید شده و به فروش می رسند . ترکیب گیاهان طبیعی ، صدای شر شر آب ، سو سو زدن ریسه های نورانی و نسیم خنکی که هر از گاهی به صورتتان می خورد بالکن را برای شما تبدیل به یک بهشت کوچک می کند .

مقاله پیشنهادی : کاربرد سنگ اسلب تزئینی در دکوراسیون داخلی

دیزاین تراس و بالکن - استفاده از آب نما

پنجره های شیشه ای تاشو :

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که بادخیز است عملا همه زحمت هایی که برای بالکن خود کشیده اید با یک گرد و غبار ناگهانی به باد خواهد رفت .

یک گزینه عالی برای شما استفاده از پنجره های شیشه ای تاشو است که به راحتی و بدون اینکه چشم انداز شما را به بیرون خراب کنند می توانند جلوی باد و باران و نفوذ سرما را به داخل بالکن بگیرند .

در هنگامی که هوا خوب و عالیست می توانید پنجره ها را باز کرده و از هوای تازه لذت ببرید .

وسایل گرمایشی :

به دلیل مسائل ایمنی بهتر است از وسایل گرمایشی در بالکن استفاده نکنید تا با وزیدن باد احتمال آتش سوزی وجود نداشته باشد .

می توانید از پتوهای مسافرتی با رنگهای زیبا تهیه نموده و هنگام نشستن روی صندلی در بالکن از آن برای گرم نگه داشتن خود استفاده کنید .

البته اگر از پنجره های شیشه ای تاشو در تراس داشته باشید با کمک یک بخاری برقی یا شوفاژ برقی می توانید محوطه کوچک تراس خود را در فصول سرد زمستان نیز گرم و بهاری کنید .

پوشش پکیج و کمپرسور در بالکن :

در اغلب خانه ها پکیج و کمپرسور کولر گازی در تراس نصب می شود که منظره ای شلوغ ایجاد می کند . برخی محصولات در بازار وجود دارند که از جنس چوب ، پلاستیک و فلز هستند و برای پوشاندن پکیج و کمپرسور در تراس استفاده می شوند .

البته این محصولات جوری طراحی شده اند که برای این دستگاهها مضر نبوده و تبادل هوا کاملا از میان شیارهای آنها امکان پذیر است .

در پایان :

اگر قصد دیزاین تراس و بالکن خود را دارید و دنبال ایده های جذاب می گردید می توانید با کارشناسان طراحی دکوراسیون در این زمینه مشورت کنید و صفر تا صد کار را به آنها بسپارید .

حال اگر تمایل دارید این کار را خودتان انجام دهید می توانید با تهیه لوازم و وسایلی که به شما معرفی شد و با گشت و گذاری در سایت های طراحی دکوراسیون ایده های جذابی به دست آورید و تراسی زیبا و جذاب برای خود طراحی کنید.

بیشتر بخوانید : وان حمام چی خوبه ؟ 

دیزاین تراس و بالکن - پوشش پکیج

فروشگاه علی کالا

فروشگاه علی کالا به صورت عمده محصولات کالای ساختمانی و تجهیزات ساختمانی را به فروش می رساند و با سابقه ی طولانی که دارد محصولات را با کیفیت بالا عرضه می کند.

فروشگاه علی کالا زمینه را برای مشتریان و فروشندگان فراهم می کند تا میزان ضرر و زیان در زمینه ی فروش و خرید را به حداقل برساند.

همچنین مشتریانی که وقت کافی جهت تحقیق برای خرید بهترین محصول را ندارند فروشگاه علی کالا  این امکان را برای شما فراهم می کند تا بهترین خرید را داشته باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *