علی کالا
علی کالا
خرید کولر گازی - فروشگاه علی کالا

راهنمای خرید کولر گازی

با گرم شدن هوا کم کم بازار خرید کولر گازی گرم می شود و بسیاری از سازندگان ساختمان های نوساز دیگر استقبالی از کولر آبی نمی کنند .

یکی از دلایل آن اشغال بیش از اندازه بالکن و تراس یا پشت بام توسط کولرهای آبی است و دلیل دیگر هزینه های کانال کشی در ساختمان برای عبور باد خنک کولر در بین طبقات و واحدهاست .

اگر قصد خرید کولر گازی دارید و اطلاعات چندانی در زمینه کارکرد این نوع از کولرها ندارید با فروشگاه علی کالا در این مقاله همراه شوید .

نکاتی که هنگام خرید کولر گازی باید بدانیم

نوع کمپرسور کولر گازی

کمپرسورهایی که در کولرهای گازی به کار می روند اغلب از سه نوع پیستونی ، اسکرول و روتاری هستند . در کمپرسور پیستونی برای متراکم کردن و مکش گاز مبرد از حرکات رفت و برگشتی پیستون استفاده می گردد .

در کمپرسور اسکرول بدلیل مصرف انرژی کم و راندمان بالا اغلب در کولرگازیهای با ظرفیت بالا کاربرد دارد و مکش و فشرده سازی از دو قطعه حلزونی ثابت و متحرک انجام میشود .

صدایی که توسط این نوع کمپرسور تولید میشود بسیار کم است و عمر بالایی دارد . به دلیل این مزایا کمپرسورهای اسکرول قیمت بالاتری دارند .

کمپرسور روتاری که به آن کمپرسور دوار هم می گویند بوسیله گردش 360 درجه ای تیغه های کمپرسور گاز مبرد مکش و کمپرس می شود . این نوع کمپرسور نسبت به نوع پیستونی مصرف برق پایین تر و راندمان بالاتر دارند .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله معرفی ابزار و تجهیزات ساختمانی را از دست ندهید. 

خرید کولر گازی - نکات خرید کولر گازی

ظرفیت کولر گازی

ظرفیت کولر گازی ها با واحد اندازه گیری BTU سنجش می شود که عوامل موثر در انتخاب ظرفیت تاثیر زیادی روی قیمت آن دارد . هر چه ظرفیت کولر بیشتر باشد هزینه اسپلیت بالاتر می رود .

میزان رفت و آمد

در مکان های پررفت و آمد نظیر مغازه ها کولر گازی باید ظرفیت بالاتری داشته باشد چرا که با هر بار باز و بسته شدن درب مقدار زیادی از هوای خنک خارج می شود و کمپرسور بایستی بیشتر کار کند تا مجدد هوا را خنک نگهدارد .

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوا تاثیر بسزایی در کارکرد کولر گازی دارد و در هوای بسیار گرم ظرفیتهای بین 9000 تا 36000 و بالاتر مناسب است .

میزان آفتابگیر بودن محیط

اگر منزل و یا محل کار شما در موقعیت جنوبی قرار دارد و به شدت آفتابگیر است در فصول گرم سال گرمای بیشتری را تجربه خواهید نمود پس باید کولری با ظرفیت بالاتر در این محیط در نظر گرفته شود .

ارتفاع سقف

ارتفاع معمول سقف ها بین 270 تا 300 سانتی متر است و اگر ارتفاع از این بیشتر باشد باید ظرفیت بالاتری برای کولر گازی در نظر گرفت .

بیشتر بخوانید: آیفون تصویری هوشمند چیست؟

خرید کولر گازی - انتخاب ظرفیت مناسب

وجود عوامل گرمازا

مکان هایی نظیر آشپزخانه به دلیل پخت و پز می تواند حرارت محیط را بالاتر ببرد . مثلا با متراژ مساوی ساختمان مسکونی و دفتر کار با شرایط مساوی برای آپارتمان مسکونی باید کولر گازی با ظرفیت بیشتر تهیه نمود زیرا آشپزخانه و پخت و پز در آن موجب افزایش دمای محیط می شود .

تعداد افراد حاضر در محیط

تعداد افرادی که در یک محیط زندگی و یا کار می کنند در انتخاب ظرفیت کولر موثر است . هر چه افراد بیشتر باشند ظرفیت بالاتری را نیاز داریم . به ازای هر نفر 600 BTU بایستی در نظر گرفته شود.

مزایای استفاده از کولر گازی

  • خنک کردن هوای محیط طبق دمای دلخواه
  • عدم تولید بوی نامطبوع نظیر کولرهای آبی
  • تصفیه هوای محیط از طریق جذب بخارات اضافی و ریزگردهای موجود در فضا
  • تاثیر بر ظاهر و زیبایی ساختمان
  • گرم کردن فضای کار و زندگی در فصول سرد سال بدون نیاز به سیستمهای گرمایشی

مقاله پیشنهادی : مزایا و معایب یخچال فریزر ساید بای ساید

خرید کولر گازی - مزایای کولر گازی

انواع تکنولوژی مورد استفاده در کولرهای گازی

تکنولوژی اینورتر کولر گازی

اینورتر با جلوگیری از روشن و خاموش شدن های مکرر کمپرسور دما را در شرایطی مطلوب نگه میدارد و مصرف برق را تا 60 درصد کاهش می دهد .

سیستم توربو

این تکنولوژی برای سرعت بخشیدن به خنک شدن هوا استفاده می گردد . مثلا اگر شما در هوای خیلی سرد یا خیلی گرم وارد خانه شوید با روشن کردن کولر گازی در حالت توربو می توانید به سرعت اتاق را سرد یا گرم کنید .

سیستم صرفه جویی در مصرف برق

با این تکنولوژی کولر گازی به حالت بهینه کار کرده و اتلاف انرژی کمتری صورت می گیرد .

تکنولوژی تایمر

با این تکنولوژی کولرگازی در ساعتهای مشخص شده توسط شما روشن و خاموش می شود .

تکنولوژی خواب راحت

با این تکنولوژی در هنگام خواب تنظیم خودکار دما و رطوبت را در حالت تعادل نگهداشته و خواب راحتی را در طول شب به ساکنان هدیه می کند .

تکنولوژی نانو سیلور

در این تکنولوژی با یونهای نقره انواع باکتریها و میکروبهای موجود در هوا از بین رفته و هوایی عاری از آلودگی تنفس خواهید کرد . این تکنولوژی برای افرادی که از آسم ، تنگی نفس و مشکلات تنفسی رنج می برند بسیار مفید است .

تکنولوژی حالت آرام

از این تکنولوژی برای کاهش صدای کولر استفاده می شود .

تکنولوژی یون میکروپلاسما

این تکنولوژی نیز برای کاهش آلودگی هوا به کار می رود.

فیلتر چندگانه تصفیه هوا و فیلتر پیور

این فیلترها از ورود گرد و غبار به داخل کولر جلوگیری می کنند و باد خروجی بدون گرد و غبار است. 

بادزن اتوماتیک

در مواقعی که نیاز به سرمایش ندارید و فقط می خواهید هوا را در اتاق به جریان بیندازید از بادزن اتوماتیک استفاده می کنید که کار فن را می کند .

بیشتر بخوانید : بهترین مانیتورهای بازار کدامند؟

خرید کولر گازی - انواع کمپرسور

در پایان

چنانچه خرید کولر گازی را برای تابستان پیش رو دارید بهتر است از متخصصان این امر کمک بگیرید .

شما می توانید با فروشگاه علی کالا تماس گرفته و پس از بررسی گزینه های موجود با کارشناس این فروشگاه نسبت به انتخاب و خرید کولر گازی مناسب منزل و یا محل کار خود اقدام کنید .

فروشگاه علی کالا

فروشگاه علی کالا زمینه را برای مشتریان و فروشندگان فراهم می کند تا میزان ضرر و زیان در زمینه ی فروش و خرید را به حداقل برسانند.

همچنین مشتریانی که وقت کافی جهت تحقیق برای خرید بهترین محصول را ندارند فروشگاه علی کالا  این امکان را برای شما فراهم می کند تا بهترین خرید را داشته باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *