علی کالا
علی کالا
یخچال فریزر ساید بای ساید - فروشگاه علی کالا

مزایا و معایب یخچال فریزر ساید بای ساید

شاید شما هم مثل خود من اولین چیزی که در یخچال ساید بای ساید نظرتان را جلب می کند طراحی زیبا و مدرن آن باشد.

حال جدای از ویژگیهای ظاهری، این نوع یخچال فریزر از نظر تکنولوژی هم بسیار پیشرفته تر از مدلهای قدیمی یخچال و فریزر است.

در این مقاله قصد داریم به بیان ویژگیها و مزایای یخچال فریزر ساید بای ساید بپردازیم. پس اگر علاقمند هستید در مورد این کالا اطلاعات مفیدی به دست بیاورید با ما همراه شوید.

یخچال فریزر ساید بای ساید - مهمترین مزایا

مهمترین مزایای یخچال ساید بای ساید

یخچال و فریزر یکی از لوازم برقی منزل است که به دلیل قیمت نسبتا بالای آن، خریدار انتظار دارد که بتواند سالها از آن استفاده کرده و عمر مفید داشته باشد و نیازی نباشد که بعد از چند سال تعمیر و یا تعویض شود.

بنابراین در هنگام خرید یخچال و فریزر باید نکاتی را رعایت کرد که در طولانی مدت بتواند نیاز و رضایت ما را تامین نماید. در ادامه با مزایای یخچال ساید بای ساید آشنا می شویم:

1- زیبایی ظاهری :

همانطور که در بالا گفته شد نمای لوکس و شیک این نوع یخچال ها چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

تجربه شخصی من هم همین بوده است یعنی بعد از گذشت چندین سال همچنان با دیدن آن جلوه ای از شکوه و مدرنیته را احساس می کنم و از خرید آن همیشه راضی بوده ام.

در طراحی این گونه یخچال و فریزر زیبایی ظاهری بسیار لحاظ شده و انصافا طرح های زیبایی در بازار وجود دارد.

2- امکانات متنوع :

امکاناتی نظیر آب سردکن، یخ ساز، فیلتر تصفیه آب و لامپ های LED نمونه ای از امکانات این نوع یخچال و فریزرهاست.

– تصفیه آب : از آنجا که آب لوله کشی شهری دارای املاحی زیادی است که در طولانی مدت فرد را دچار سنگ کلیه و سایر بیماریها می کند وجود یک فیلتر تصفیه آب می تواند موجب کاهش این املاح شده و مزه آب را نیز بهتر نماید.

ویژگی تصفیه آب تنها در یخچال های ساید بای ساید دیده می شود و در سایر مدلها وجود ندارد.

– یخ ساز و تولید یخ به شکل مکعب سالم یا خرد شده: در همه یخچالها معمولا یخ ساز وجود دارد ولی در یخچال های غیر ساید بای ساید یخ ساز دستی است و اتوماتیک نمی باشد.

در یخچالهای ساید بای ساید تمامی مراحل یخ سازی اعم از پر شدن قالب یخ با آب، خالی کردن قالبها و خرد کردن یخ ها بصورت اتوماتیک انجام می شود و تنها با فشردن یک دکمه می توان یخ آماده را در درون لیوان ریخت.

حتی اگر قالبهای یخ بزرگ باشند دکمه ای برای یخ خرد شده وجود دارد که یخ ها را ریزتر می کند تا نوشیدنی زودتر خنک شود.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله معرفی ابزار و تجهیزات ساختمانی را از دست ندهید. 

یخچال فریزر ساید بای ساید - امکانات متنوع

– تامین روشنایی داخل یخچال: لامپهای LED کار شده در این یخچالها از لامپ های معمولی در یخچالهای دیگر بسیار قدرت روشنایی بیشتری دارد.

این لامپها نور بیشتر و مصرف کمتری دارند. البته استفاده از لامپهای ال ای دی در سالهای اخیر در یخچالهای دیگر غیر ساید نیز به کار می رود.

– ظرفیت زیاد برای ذخیره مواد غذایی: یخچال فریزرهای ساید بای ساید نسبت به سایر یخچالها جادارتر هستند. علاوه بر این اگر فوت یخچال (حجم یخچال) بیشتر باشد عمق یخچال و جاداری آن بیشتر خواهد شد.

پس اگر یخچال خود را بیشتر پر می کنید یخچال با فوت بالاتر تهیه نمایید. هر چه حجم (فوت) یخچال بیشتر شود قیمت آن هم بالاتر می رود.

– قابلیت تغییر ارتفاع طبقه ها: ارتفاع طبقات در این نوع یخچال به راحتی قابل تغییر است و می توان انواع ظروف بزرگ را در آن جای داد.

– مصرف کمتر و بهینه انرژی: اگر قبض برق منزل خود قبل از خرید یخچال ساید و بعد از آن را با هم مقایسه کنید متوجه تغییر قابل ملاحظه ای در مقدار مصرف برق خود خواهید شد.

متعاقب این کاهش مصرف برق کاهش هزینه برق را هم شاهد خواهید بود. برچسب انرژی یخچال های ساید بای ساید اغلب A+ یا A است که بسیار مطلوب است.

من به شخصه شاهد کاهش میزان مصرف و هزینه برق مصرفی منزلم پس از خرید یخچال ساید بای ساید بوده ام.

بیشتر بخوانید: کاربرد سنگ اسلب تزئینی در دکوراسیون داخلی

یخچال فریزر ساید بای ساید - چهار درب

– ظرفیت بالای فریزر در یخچال فریزر ساید بای ساید: سایر یخچال فریزرهای موجود در بازار که بصورت فریزر بالا یا فریزر پایین هستند ظرفیت محدودی در قسمت فریزر دارند و بیشتر فضا به یخچال اختصاص داده شده است.

در صورتیکه در یخچال فریزرهای ساید بای ساید فضای زیادی به فریزر اختصاص داده شده و برای افراد پرجمعیت یا افرادی که مقدار زیادی مرغ، گوشت، ماهی، سبزی و انواع حبوبات پخته را در فریزر نگهداری می کنند و امکان خرید زود به زود را ندارند گزینه بسیار مناسبی است.

– اتصال به آب شهری : در یخچال فریزرهای معمولی مخزن آبی درون درب یخچال تعبیه شده که بایستی با دست پر شود و به دلیل قرارگیری در محیط داخل یخچال ممکن است بوی میوه، سبزی و غذای موجود در یخچال را به خود بگیرد.

در صورتیکه یخچال فریزر ساید بای ساید بوسیله شلنگ باریکی به آب شهری متصل می شود و دیگر نیازی به پر کردن دستی مخزن وجود ندارد و مخزنی هم در داخل درب وجود ندارد که حجم اضافی اشغال نماید.

– سیستم دیجیتال هوشمند : در این یخچال فریزرها سیستم هوشمندی وجود دارد که دما را در حالت بهینه نگه می دارد و از یخ زدن مواد غذایی جلوگیری می کند. این سیستم همچنین گردش هوای داخل یخچال را هم کنترل میکند.

پیشنهاد می کنیم مقاله اصول انتخاب کاغذ دیواری را از دست ندهید. 

یخچال فریزر ساید بای ساید - زیبایی ظاهر

معایب یخچال فریزر ساید بای ساید

– وزن سنگین و جابجایی دشوار :

این نوع یخچال فریزرها وزن بسیار سنگینی دارند و همچنین ابعاد بزرگی هم دارند که در هنگام اسباب کشی دشواری هایی ایجاد می کند. خصوصا در خانه هایی که راه پله های باریک دارند این عیب بیشتر به چشم می آید.

همچنین این نوع یخچال فریزرها به دلیل حمل و نقل سخت برای افرادی که اجاره نشین هستند و هر چند سال یک بار مجبور به جابجایی هستند گزینه چندان مناسبی نیست.

در هنگام باربری و اسباب کشی نیز شرکتهای باربری حمل این یخچال ها را جداگانه محاسبه کرده و براساس تعداد طبقات مبدا و مقصد به فاکتور اصلی اضافه می کنند.

– قیمت بالا :

یخچال های ساید بای ساید نسبت به سایر یخچالها قیمت چند برابری دارند و برای افرادی که بودجه کافی ندارند گزینه اصلا مناسبی نیست.

اگر خانواده کم جمعیت هستید می توانید از یخچال فریزرهای بالا یا پایین خرید کنید تا هم قیمت کمتری بپردازید و هم در هنگام اسباب کشی دچار مشکل نشوید. بهرحال موضوع بودجه مسئله مهمی است که باید به آن توجه کرد.

– هزینه های جانبی همچون خرید فیلتر تصفیه آب:

در یخچالهای ساید بای ساید باید هر 4 تا 6 ماه فیلتر آب را تعویض نمود. این هزینه اضافه ممکن است برای خریدار خوشایند نباشد ولی جزء هزینه های جانبی باید در نظر گرفته شود.

– هزینه بالا برای تعمیر:

یخچال فریزر ساید بای ساید اغلب خیلی دیر خراب می شود و تا چند سال اول نیازی به تعمیر پیدا نمی کند ولی اگر دچار مشکلی شود قطعات آن و دستمزد تعمیرکار اصلا مقرون به صرفه نیست.  در هنگام خرید این نوع یخچالها باید به این نکته هم دقت و توجه داشته باشید.

یخچال فریزر ساید بای ساید - تعمیر

سخن آخر :

با توجه به مزایا و معایبی که در بالا به آن اشاره شد باید شرایط محل زندگی، بودجه، فضای آشپزخانه و … را در نظر بگیرید و دست به انتخاب بزنید.

ولی اگر مشکل فضا، بودجه و حمل و نقل را ندارید یخچال فریزر ساید بای ساید بهترین انتخاب است که همه انتظارات شما را از یک یخچال فریزر برآورده می کند.

فروشگاه علی کالا

فروشگاه علی کالا به صورت عمده محصولات کالای ساختمانی و تجهیزات ساختمانی را به فروش می رساند و با سابقه ی طولانی که دارد محصولات را با کیفیت بالا عرضه می کند.

فروشگاه علی کالا زمینه را برای مشتریان و فروشندگان فراهم می کند تا میزان ضرر و زیان در زمینه ی فروش و خرید را به حداقل برساند.

همچنین مشتریانی که وقت کافی جهت تحقیق برای خرید بهترین محصول را ندارند فروشگاه علی کالا  این امکان را برای شما فراهم می کند تا بهترین خرید را داشته باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *