علی کالا
علی کالا
زیبایی پوست - فروشگاه علی کالا

ترفندهای ساده برای زیبایی پوست

مراقبت از زیبایی پوست مجموعه وسیعی از اقداماتی است که از یکپارچگی و زیبایی پوست پیروی می کند ، ظاهر آن را تقویت می کند و شرایط پوستی را تسکین می دهد .

آنها می توانند شامل تغذیه ، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم به مدت طولانی و استفاده مناسب از نرم کننده ها باشند .

روشهایی که ظاهر را بهبود می بخشند شامل استفاده از مواد آرایشی ، بوتولینوم ، لایه برداری ، مواد پرکننده ، لیزر ، میکرودرم ابریژن ، لایه برداری ، درمان با رتینول و درمان التراسونیک پوست هستند .

تداوم در مراقبت روزانه از زیبایی پوست و استفاده از محصولات مناسب برای زیبایی پوست و صورت برای داشتن پوستی زیبا و درخشان بسیار مهم است .

چه هدف کاهش سرعت پیری پوست باشد و چه کاهش و جلوگیری از جوش و آکنه ، همه ما باید یک سری اقدامات مراقبتی برای زیبایی پوست خود انجام دهیم . در ادامه مقاله ترفندهای ساده برای زیبایی پوست را بررسی خواهیم کرد پس با علی کالا همراه باشید . 

عوامل تهدیدکننده زیبایی پوست

پوست یکی از مهم ترین و بزرگ ترین اعضای بدن است . پوست همانند محافظ عمل کرده و در برابر عوامل خارجی بسیار تاثیر پذیر است بنابراین دانستن نکات محافظت از لطافت و زیبایی پوست بسیار مهم می باشد .

عوامل تهدید کننده زیبایی پوست شامل موارد زیر است :

  • قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در تخت های برنزه کننده
  • قرار گرفتن در معرض سموم شیمیایی موجود در توتون و تنباکو
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی
  • استراحت و خواب ناکافی
  • عدم مصرف مایعات کافی
  • استفاده از غذاهای آماده و فست فود
زیبایی پوست - تهدیدهای پوستی

توصیه های مفید درباره نگهداری از پوست

  • پوست خود را روزی دو بار با یک تمیز کننده خوب بشویید .
  • اگر پوست چربی دارید ، پس از پاکسازی از تونر استفاده کنید .
  • اگر پوست خشک دارید از مرطوب کننده استفاده کنید .
  • برای از بین بردن سلول های مرده پوست و روشن شدن صورت ، لایه برداری کنید .

برنامه روزمره مراقبت از زیبایی پوست ، این عادت را به شما می دهد که به طور مرتب پوست خود را از نظر ناهنجاری ، تغییر رنگ یا هر تغییر دیگر بررسی کنید .

بهتر است پس از مشاهده هرگونه تغییر غیر طبیعی به یک متخصص پوست مراجعه کنید . همچنین اگر :

  • پوست شما دارای خال های بزرگ و متعددی است
  • شما بسیار در معرض آفتاب هستید یا از سیستم های برنزه کننده استفاده می کنید
  • شما سابقه تحریک یا مشکلات پوستی دارید

بیش از سایرین باید از پوست خود مراقبت نمایید . همچنین محافظت از پوست در برابر آفتاب بیش از حد که می تواند باعث افزایش چین و چروک و همچنین منجر به سرطان پوست شود ، بسیار مهم است.

برای محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب از کلاه های لبه دار ، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاده کنید . در صورت داشتن تحریکات پوستی یا مشکل به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

زیبایی پوست - توصیه های مراقبت از پوست

کارهایی که برای زیبایی پوست خود باید انجام دهید

برای استفاده از کرم ، نوک انگشتان را به آرامی و با حرکت دورانی از پایین به بالا روی صورت حرکت دهید تا کرم جذب شود . پوست صورت را ماساژ دهید تا کرم جذب پوست صورت شود . حدود 20 دقیقه طول می کشد تا کرم کاملا جذب پوست صورت شود .

اجازه ندهید کرم بیش از 20 دقیقه روی صورت شما بماند ، زیرا بعد از این مدت دوده و گرد و غبار را جذب می کند و باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود و این امر بسیار مهمی برای زیبایی پوست محسوب میشود .

برای پاک کردن کرم ، از یک پنبه یا حوله کاغذی مرطوب استفاده کنید تا پوست مرطوب بماند و زیبایی پوست شما حفظ شود .

حوله مخصوص صورت خود را تمیز و نرم نگه دارید و همواره آنرا مورد شستشو قرار دهید . هنگام خواب ، کرم صورت را پاک کنید و با صورت کرمی به رختخواب نروید .

اگر از کرم های شبانه استفاده می کنید ، نیم ساعت قبل از خواب کرم را روی صورت خود بمالید . 20 دقیقه زمان نیاز تا کاملا کرم جذب پوست شما شود. سپس با پنبه مرطوب صورت خود را به آرامی پاک کنید . 

برای تهیه انواع کرم های روزانه و شبانه با فروشگاه علی کالا تماس بگیرید . 

زیبایی پوست - استفاده از کرم شب و روز

ترفندهای ساده برای زیبایی پوست

1- آب به مقدار کافی بنوشید

نوشیدن آب کافی در طی شبانه روز به پوست کمک می کند تا صاف ، لطیف و جوانتر به نظر برسد .

2- مرکبات و ویتامین c مصرف کنید 

ویتامین C به بدن کمک می کند تا با عفونت ها و بیماری ها مقابله کند . این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و همچنین بهبود بیماری ها را تسریع می کند . همچنین ویتامین ث برای ساخت کلاژن پوست ضروری است .

3- چای سبز بنوشید 

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است . همچنین نشان داده شده است که سطح کلسترول را کاهش می دهد ، عملکرد ایمنی بدن را تقویت می کند و خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد . با مصرف چای سبز متوجه کاهش وزن نیز خواهید شد .

4- از زرده تخم مرغ به عنوان ماسک صورت استفاده کنید

زرده تخم مرغ یک ماسک عالی برای نرم شدن پوست می باشد . زرده تخم مرغ سرشار از لیپید و کلسترول است که باعث بهبود قابلیت ارتجاعی پوست می شود . مواد موجود در زرده تخم مرغ همچنین به آبرسانی پوست کمک می کند .

5- از دانه های روغنی غافل نشوید

اسیدهای چرب ضروری (SAFE) مانند امگا 3 و امگا 6 که به عنوان چربی های خوب شناخته می شوند ، به عملکرد سلول ها و پاکسازی پوست کمک می کنند .

از ایجاد لکه های پوستی جلوگیری می کند ، چین و چروک ها را کاهش می دهد ، سلامت مو و رشد ناخن را بهبود می بخشد و این تاثیر بسیاری مهمی برای زیبایی پوست محسوب می شود .

زیبایی پوست - تاثیر میوه جات بر زیبایی پوست

6- از کرم ضد آفتاب استفاده کنید 

از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15 استفاده کنید چرا که اشعه UVA و اشعه UVB را مسدود می کند .

از آنجا که نور خورشید باعث ایجاد چین و چروک ، لکه و سایر مشکلات پوستی می شود ، باید از ضد آفتاب برای محافظت از زیبایی پوست استفاده کنید و به عبارتی با کرم ضد آفتاب از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید .

از ضد آفتاب در هر شرایطی ، چه در هوای بارانی و چه سرد استفاده کنید . اگر به ساحل یا مکان هایی که سطح انعکاسی مانند برف یا یخ دارند ، پوست خود را با کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 بپوشانید.

7- اهمیت تغذیه در زیبایی پوست را جدی بگیرید 

باید توجه داشته باشید میوه های تازه ، سبزیجات ، پروتئین کافی و ویتامین ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید .

رژیم غذایی حاوی ویتامین C ، چربی کم و قند باعث روشن شدن پوست می شود . این مسئله می تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد ، به سلول ها اجازه می دهد تعادل سالم داشته باشند.

از غذاهای پر ادویه ، نمک ، مرکبات ، غذاهای سرخ شده استفاده نکنید و به جای آن از غذاهایی مانند برنج ، جو دوسر و سیب زمینی استفاده کنید .

باید به طور منظم ورزش کنید ، بدوید و یوگا کار کنید. ورزش گردش خون را در بدن افزایش داده و همچنین روند پاکسازی بدن را تسریع می بخشد به طوریکه بعد از ورزش منظم متوجه طراوت پوست خود خواهید شد .

مراقبت از پوست قبل و بعد از تمرین ورزش را فراموش نکنید . قبل از ورزش ، از یک تونر برای کاهش تولید روغن استفاده کنید . پس از آن ، پوست را تمیز کرده و برای این امر از روغن سویا یا روغن زیتون استفاده کنید .

8- با اسپای روزانه زیبایی پوست صورت خود را تضمین کنید

یک رژیم منظم برای مراقبت از پوست داشته باشید . برای پوست خشک، قبل از خواب از ماسک تازه گیلاس استفاده کنید ، آن را روی صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید .

ماساژ پوست صورت خود را فراموش نکنید . ماساژ ملایم صورت با روغن می تواند شگفت انگیز باشد. بسته به نوع پوست خود ، روغن هایی از خردل ، نارگیل و بادام را انتخاب کنید ، زیرا این مواد مغذی برای پوست بسیار عالی هستند و به درخشش پوست کمک می کنند .

با این حال، بهتر است از موسیقی مورد علاقه خود به عنوان تقویت آرامش ذهن برای زیبایی پوست خود استفاده کنید.

زیبایی پوست - اسپای روزانه

9- استفاده از محصولات نگهداری از پوست

محصولاتی در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی در برندهای گوناگون نظیر کرم های آبرسان ، ضد آفتاب ، دور چشم ، ژل های پاک کننده و مرطوب کننده و … وجود دارند که استفاده از آنها می تواند در جلوگیری از پیری زودرس و افزایش زیبایی و درخشندگی پوست تاثیر داشته باشد .

چنانچه قصد خرید هر محصول آرایشی و بهداشتی دارید می توانید از طریق فروشگاه علی کالا سفارش خود را ثبت نموده و درب منزل خرید خود را دریافت نمایید .  

فروشگاه علی کالا

فروشگاه علی کالا  زمینه را برای مشتریان و فروشندگان فراهم می کند تا میزان ضرر و زیان در زمینه ی فروش و خرید را به حداقل برساند.

همچنین مشتریانی که وقت کافی جهت تحقیق برای خرید بهترین محصول را ندارند فروشگاه علی کالا این امکان را برای شما فراهم می کند تا بهترین خرید را داشته باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *