علی کالا
علی کالا
آیفون تصویری هوشمند

آیفون تصویری هوشمند چیست؟

احتمالا در فیلم های قدیمی دربهای چوبی بزرگ با دو کلون سنگین آهنی را دیده اید. یک کلون صدای زیر ایجاد می کرد که برای خانم ها بود و کلون دیگر صدای بم تولید می کرد و مربوط به آقایان می شد. به این وسیله صاحبخانه متوجه می شد که کسی که پشت در است مرد است یا زن.

با گذشت زمان درب بازکن های برقی عرضه شدند که با مدلهای اولیه آن فقط می شد صدای فرد پشت درب را شنید. مدلهای بعدی دوربین دار بودند و تصویر و چهره فرد پشت درب دیده می شد و امنیت بیشتری را ایجاد می کرد.

چند سالیست که آیفون تصویری هوشمند به بازار عرضه شده که علاوه بر باز کردن درب کارایی های دیگری هم دارد که در این مقاله به آن می پردازیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

آیفون تصویری هوشمند چگونه کار می کند؟

اگر فردی از جلوی آیفون تصویری هوشمند عبور کند دستگاه بصورت خودکار فیلم گرفته و بصورت آنلاین به شما اطلاع میدهد.

اگر به اینترنت متصل باشید در هر زمان و مکانی باشید کلیه رفت و آمدها از جلوی درب را به شما اطلاع میدهد. این موضوع برای افرادیکه به دلایلی مثل مسافرت مدتی در منزل نیستند به جهت سرقت و … مهم است.

آیفون هوشمند چگونه امنیت خانه را افزایش می دهد؟

اگر از امنیت خانه خود نگران هستید نصب آیفون هوشمند پیشنهاد بسیار مناسبی برای شماست زیرا اگر شخصی بدون اجازه وارد خانه شما شود فیلم او ضبط شده و برای شما ارسال می شود.

این دستگاه سنسور RIP دارد که به حرکت حساس است و می توانید تنظیم کنید چه وقت برای شما پیام هشدار بفرستد و یا خودکار فیلمبرداری را شروع کند.

پاسخ دهی آنلاین با آیفون تصویری هوشمند

اگر شما منزل نباشید و شخصی زنگ خانه شما را به صدا دربیاورد گوشی شما هم زنگ می خورد و میتوانید بصورت آنلاین پاسخ دهید.

برخی سارقین با زنگ زدن و پاسخ نشنیدن متوجه نبودن صاحبخانه در منزل می شوند و اقدام به ربودن لوازم منزل می کنند ولی در این روش می توان با چک کردن دوربین و یا به صدا در آمدن زنگ از پشت آیفون بصورت آنلاین پاسخ داد و این خطر را از سر دور کرد.

آیا کیفیت تصویر آیفون هوشمند در شب هم مناسب است؟

در هنگام تاریک شدن هوا و وقتی زنگ به صدا در می آید بصورت خودکار چراغهای روی صفحه در بیرون منزل روشن شده و تصویر را باکیفیت تر نشان می دهد.

همچنین بصورت دستی هم این کیفیت و نور قابل تنظیم است. همین طور این آیفون ها مجهز به دوربین های دید در شب هستند و حتی وقتی چراغی روشن نشود باز هم محیط بیرون قابل رویت است.

مقاله پیشنهادی: دریل برقی یا شارژی مسئله این است … 

آیفون تصویری هوشمند - کیفیت تصویر

باز کردن در بدون کلید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در اثر فراموش کردن کلیدها ساعتها پشت درب منتظر شده اید تا یکی از اعضای خانواده که کلید دارد از راه برسد و درب را برای شما باز کند.

با این آیفون تصویری های هوشمند دیگر لازم نیست نگران این مورد باشید. شما با بلوتوث یا QR code میتوانید در را باز کنید.

این روش امنیت کامل دارد زیرا فقط در برای کسی باز می شود که رمز و کد را داشته باشد و این کد و رمز باید در تنظیمات آیفون تصویری تعریف شده باشد.

کنترل بیماری با آیفون تصویری هوشمند

در این دستگاههای هوشمند نیازی به لمس کردن دکمه زنگ نیست و فقط با ایستادن روبروی آن میتوان آن را به صدا درآورد.

همچنین این دکمه ها دارای حسگر حرارتی هستند و تب را می سنجند و اگر فردی تب داشته باشد و دکمه را لمس کند به شما اطلاع داده می شود تا مراقب باشید. این ویژگی خصوصا در دوره کرونا بسیار کاربردی بود.

فضای ذخیره سازی این آیفون های تصویری چقدر است؟

فضای ذخیره سازی در این آیفونهای تصویری بصورت کارت حافظه و همچنین فضای ابری است. این آیفونها امکان ضبط فیلم در همه زمانها را دارند و باید فضای ذخیره کردن زیادی داشته باشند.

بعضی از مدلها امکان ذخیره سازی ابری چندین ساعته رایگان دارند و این مدت قابل تمدید و ارتقا است. در خیلی از مدلها هم با استفاده از کارت حافظه میتوان این فضا را ارتقاء داد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله اصول انتخاب کاغذ دیواری را از دست ندهید. 

آیفون تصویری هوشمند - کیفیت صدا

ویژگیهای آیفون تصویری هوشمند

  • ضبط و ذخیره تصویر فرد مراجعه کننده
  • امکان برقرار کردن تماس تصویری یا صوتی بین واحدها و یا با نگهبانی
  • مجهز به دوربین دید در شب و تاریکی
  • قابلیت اتصال به چند دوربین تحت شبکه
  • امکان انتقال دادن تماس روی گوشی هوشمند پس بدون اینکه در خانه حضور داشته باشید می توانید به مراجعین پاسخ بگویید.

اجزای تشکیل دهنده آیفون تصویری

1- پنل یا کیبورد ورودی:

این قسمت که بیرون از درب خانه نصب می شود باید در برابر گرد و غبار و آب مقاومت داشته باشد. البته در بازار پانل های محافظت کننده که حکم سایه بان هم برای آیفون تصویری دارد وجود دارد که با نصب آن می توان عمر این دستگاه را افزایش داد.

این پنل ها در ساعاتی از روز در معرض آفتاب مستقیم هستند و یا در هنگام بارش باران ممکن است در اثر نفوذ آب دچار اشکال شوند.

2- دوربین:

در آیفون های قدیمی دوربین های سیاه و سفید نصب می شد ولی امروزه دوربین های رنگی با کیفیت های بالا برای این کار استفاده می شود.

3- کنترل مرکزی، دستگاه تغذیه و قفل بازکن

4- صفحه نمایش و گوشی

5- کابل مخصوص برای انتقال صدا و تصویر

بیشتر بدانید: وان حمام چی خوبه؟

آیفون تصویری هوشمند - ویژگیها

انواع دیگر آیفون تصویری

– آیفون تصویری وایرلس:

این نوع آیفون نیاز به نصب کردن روی دیوار ندارد و مانیتور آن را می توانید در هر قسمت از خانه قرار دهید. این موضوع برای خانه های بزرگ، دوبلکس، ویلاها و غیره بسیار مناسب است زیرا فرد برای باز کردن درب نیاز نیست مسافت زیادی بپیماید.

همچنین برای افرادی مثل کهنسالان و یا بیماران که حرکت فیزیکی برایشان سخت است می تواند بسیار کمک کننده باشد زیرا با در دسترس قرار دادن این مدل آیفون تصویری می توانند بدون حرکت کردن اقدام به باز کردن درب نمایند.

– آیفون تصویری هندزفری:

این نوع درب بازکن ها گوشی ندارند و از طریق بلندگو و میکروفون می توان نسبت به پاسخ دادن اقدام کرد. این گونه اغلب صفحه لمسی هم دارند.

– آیفون تصویری کدینگ:

از این نوع آیفون تصویری ها اغلب در برجها و یا مجتمع هایی که واحدهای زیادی دارند استفاده می شود. عملکرد آن هم اینگونه است که با وارد کردن شماره واحد و دکمه آلارم زنگ را به صدا در آورد.

مقاله انواع مصالح ساختمانی کدامند؟ را هم مطالعه نمایید. 

دریل برقی

سخن پایانی:

آیفون تصویری چندین دهه است که جزء مهم و ضروری هر خانه است و امروزه مدل های هوشمند آن بسیار رواج پیدا کرده است. قابلیت این دستگاه به مرور افزایش می یابد و در آینده شاهد پیشرفتهای زیادی در این زمینه خواهیم بود.

فروشگاه علی کالا

فروشگاه علی کالا به صورت عمده محصولات کالای ساختمانی و تجهیزات ساختمانی را به فروش می رساند و با سابقه ی طولانی که دارد محصولات را با کیفیت بالا عرضه می کند.

فروشگاه علی کالا زمینه را برای مشتریان و فروشندگان فراهم می کند تا میزان ضرر و زیان در زمینه ی فروش و خرید را به حداقل برساند.

همچنین مشتریانی که وقت کافی جهت تحقیق برای خرید بهترین محصول را ندارند فروشگاه علی کالا  این امکان را برای شما فراهم می کند تا بهترین خرید را داشته باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *